Zachęcamy Państwa do zakładania konta na praca.gov.pl
Praca.gov.pl umożliwia Powiatowym Urzędom Pracy, Wojewódzkim Urzędom Pracy oraz Urzędom Wojewódzkim świadczenie usług elektronicznych na rzecz osób bezrobotnych
i poszukujących pracy, pracodawców oraz podmiotów powierzającym cudzoziemcom wykonywanie pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Użytkownicy dysponujący Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym mają możliwość założenia konta w Praca.gov.pl oraz wnoszenia wniosków wraz z załącznikami w postaci elektronicznej. Na konto użytkownika w Praca.gov.pl kierowane są również informacje zwrotne z Urzędów w tym min: PIT, decyzja, zaświadczenie.
Celem ułatwienia kontaktu i szybszego sposobu komunikacji z Urzędem zachęcamy do zaznaczenia opcji: Zgadzam się na doręczenie do mnie pism poprzez konto.praca.gov.pl.
Zalety posiadania konta na praca.gov.pl:
- wygoda
- brak kosztów dojazdu
- mobilność
- dostęp do usług online (wnioski, etc.)
Jak założyć konto użytkownika w Praca.gov.pl – instrukcja
W celu założenia konta użytkownika Praca.gov.pl wchodzimy na stronę https://www.praca.gov.pl i wybieramy funkcję Rejestracja konta.
Możliwość samodzielnego założenia konta posiadają użytkownicy dysponujący Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. Wybieramy metodę rejestracji konta. W sytuacji, gdy posiadamy Profil Zaufany, wybieramy: Rejestruj konto i zweryfikuj przez login.gov.pl.
3. Wprowadzamy/ weryfikujemy poprawność danych użytkownika wprowadzonych w sposób automatyczny
4. Następnie uzupełniamy dane kontaktowe, dane konta (tj. login i hasło) oraz Inne informacje.
5. Zapoznajemy się z Regulaminem Praca.gov.pl, potwierdzamy to poprzez zaznaczenie oświadczenia a także wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Następnie naciskamy przycisk Zatwierdź.
6. Zakończenie procesu zakładania konta użytkownika potwierdzane jest stosownym komunikatem prezentowanym na ekranie oraz informacją przesłaną na adres e-mail wprowadzony w danych kontaktowych.
Celem ułatwienia kontaktu i szybszego sposobu komunikacji z urzędem zachęcamy do zaznaczenia opcji Zgadzam się na doręczanie do mnie pism poprzez konto.praca.gov.pl. Zapewnia do łatwy dostęp do wszystkich pism wysyłanych przez urząd. Przy zaznaczeniu tej opcji nie musimy martwić się, czy i kiedy listonosz przyniesie nam decyzję czy wezwanie. Pismo po wysłaniu przez urząd jeszcze tego samego dnia trafi do nas.
Możliwość samodzielnego założenia konta posiadają użytkownicy dysponujący Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. Wybieramy metodę rejestracji konta. W sytuacji, gdy posiadamy Profil Zaufany, wybieramy: Rejestruj konto i zweryfikuj przez login.gov.pl.
3. Wprowadzamy/ weryfikujemy poprawność danych użytkownika wprowadzonych w sposób automatyczny
4. Następnie uzupełniamy dane kontaktowe, dane konta (tj. login i hasło) oraz Inne informacje.
5. Zapoznajemy się z Regulaminem Praca.gov.pl, potwierdzamy to poprzez zaznaczenie oświadczenia a także wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Następnie naciskamy przycisk Zatwierdź.
6. Zakończenie procesu zakładania konta użytkownika potwierdzane jest stosownym komunikatem prezentowanym na ekranie oraz informacją przesłaną na adres e-mail wprowadzony w danych kontaktowych.
Celem ułatwienia kontaktu i szybszego sposobu komunikacji z urzędem zachęcamy do zaznaczenia opcji Zgadzam się na doręczanie do mnie pism poprzez konto.praca.gov.pl. Zapewnia do łatwy dostęp do wszystkich pism wysyłanych przez urząd. Przy zaznaczeniu tej opcji nie musimy martwić się, czy i kiedy listonosz przyniesie nam decyzję czy wezwanie. Pismo po wysłaniu przez urząd jeszcze tego samego dnia trafi do nas.