Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2025 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej podpisał ustawę z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Nowe przepisy wprowadzają m.in. obowiązek zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy za pośrednictwem systemu e-Praca (obecnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące Skarb Państwa,
- osoby prawne państwowe i samorządowe,
- jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym.
Celem zmiany jest zwiększenie liczby dostępnych i aktualnych ofert pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne, oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Informujemy, że zmienią się zasady współpracy z urzędami pracy, w szczególności w zakresie:
- korzystania z elektronicznego formularza zgłoszenia oferty pracy dostępnego na stronie www.praca.gov.pl,
- zakładania konta pracodawcy,
- możliwości zgłoszenia jednej oferty do kilku urzędów pracy i wskazania urzędu wiodącego.
W razie pytań prosimy o kontakt z pośrednikiem pracy PUP w Kętrzynie:
Aneta Wnuk-Kurcinowska pok 114 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kętrzynie, tel. 89 752 57 38, e-mail: aneta.wnuk-kurcinowska@ketrzyn.praca.gov.pl.
Materiał przygotowała: Aneta Wnuk - Kurcinowska