Aktualności

Nowy obowiązek dla instytucji publicznych – konieczność zgłaszania ofert pracy przez e-Praca

Szanowni Państwo,

informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2025 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej podpisał ustawę z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Nowe przepisy wprowadzają m.in. obowiązek zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy za pośrednictwem systemu e-Praca (obecnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • podmioty reprezentujące Skarb Państwa,
  • osoby prawne państwowe i samorządowe,
  • jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym.

Celem zmiany jest zwiększenie liczby dostępnych i aktualnych ofert pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne, oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.

Informujemy, że zmienią się zasady współpracy z urzędami pracy, w szczególności w zakresie:

  • korzystania z elektronicznego formularza zgłoszenia oferty pracy dostępnego na stronie www.praca.gov.pl,
  • zakładania konta pracodawcy,
  • możliwości zgłoszenia jednej oferty do kilku urzędów pracy i wskazania urzędu wiodącego.

W razie pytań prosimy o kontakt z pośrednikiem pracy PUP w Kętrzynie:

Aneta Wnuk-Kurcinowska pok 114 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kętrzynie, tel. 89 752 57 38, e-mail: aneta.wnuk-kurcinowska@ketrzyn.praca.gov.pl.

Infografika w kolorze biało-zielonym dot. zgłaszania ofert pracy do Urzędu Pracy.

 

Materiał przygotowała: Aneta Wnuk - Kurcinowska

 

Informacje o publikacji dokumentu